WELC0ME~ thanks for visiting,DON'T JUDGE A BLOG BY ITS TITTLE :)



Sunday, April 26, 2015

For the Fourth Time

Assalammualaikum

Hah. Aku tak caya benda ni berulang lagi. Penat. 

Penat nak terangkan satu-satu, 
penat nak cakap bebanyak kali, 
penat nak jaga hati manusia, 
penat nak cuba jernihkan keadaan yang keruh,
penat nak senyum walaupun time tu hati kita remuk habis, 
penat nak cakap "Takpe" dekat diri sendiri,
 penat tak buat pape pun hilang kawan.

Yaa, cerita masalah friendship lagi. Yaa. YAAA aku pun fed up. Ni dah kali ke-4. Orang paksa aku memilih.

Aku ingat takde boyfriend hidup aku aman. Tapi.. hm.. jauh sama sekali.

I don't know how to describe what I feel right now. 
Crushed ?
Crashed ?
Ahh whatever it is, it doesn't feels good.

Bila aku tegur, buat muka. Bila aku tanya, just angkat bahu. Bila ajak lepak, cakap malas. Bila tanya, takde pape. Bila dengan depe, pergh kemain. 

Yaa aku senyum, gelak, buat lawak lagi time camni. Tapi beb dalam hati, tipu tak terasa. And aku sendiri dah jujur dengan kau, aku terasa.

After all these, what do you expect me to do ?

Aku manusia jugak. Ada perasaan. 

Untuk kali ni je. Faham laa aku, fikir laa apa aku rasa. Untuk kali ni je, letak diri kau kat tempat aku. Bayangkan kalau kau hadap benda ni empat kali dah, aku ulang EMPAT kali. Apa kau rasa ? Hm.

To A : Aku sikit pun tak pernah terpikir nak lebihkan sesape. Aku sayang korang sama je semua. Sorry kalau aku buat kau rasa tersisih ke apa. Betul takde niat. And thanks till now.

And to B : Aku mintak maaf sangat sangat sangat aku buat kau camni. Sebab aku kau ada banyak musuh. Maybe we just need time. Thanks for all.

To both : Aku tak boleh nak pilih. Aku undur diri demi semua. Jaga diri bebaik. Aku mungkin takde dah untuk jaga korang, takde dah nak buat lawak time korang takde mood, takde dah nak mengusik time lecturer kat depan, takde dah nak kejut time korang ngantuk dalam class, takde dah nak kongsi makan minum semua, takde dah nak main jutaria, takde dah nak masak meggi sesama, takde dah nak doodle muka korang.. Tapi ingat satu je, aku sayang korang, sumpah aku sayang korang. I love our friendship but...

Image result for hurt again photography

At the end of the day, doesn't matter how hard I tried. I can never safe everyone. I have nothing. I don't have any superpower to do so... How I wish I have.

Aku rasa aku tau dah camne nak describe what I feel right now.
It is GIVE UP.
Yeah I give up. TOTALLY GIVE UP.

Image result for let me alone photography

I should have give up earlier. So that, I won't feel hurt this much.



IKHLAS DARI HATI KE KEYBOARD

No comments:

Post a Comment